måste man vara snygg för att få kalla någon annan ful?


Blandade kommentarer hör till vardagen här på Stoppabooisen, tänkte svara på ett inlägg som skrevs för en stund sen.

Det lyder såhär:


Postat av: LP

"Men låt dem ha så där om dem vill!
Har ni sånt jävla dåligt självförtroende att ni
måste dra ner dem här killarnas?"

håller fullständigt med dig men måste bara säga att jag tror verkligen inte dom drar ner på killarnas självförtroende , dom är tillräckligt starka att stå för villka dom är endå.
därimot den som skriver denna bloggen måste ha jävligt kasst självförtroende som trackar ner på andra andra? & sen börjar man ju fundera på om du ens har några kompisar , annars skulle du väll träffa folk istället för att sitta vid datorn och skriva en blogg om nått totalt meningslöst.
är inte pj nån stans, men seriöst se dig omkring.
folk får väll förfan klä sig som dom vill,roligt ifall det bara fanns en stil? nej, man hade tröttnat med en gång.
blir så jävla irriterad , respektera andra människor förhelvette!
det hade vart jävligt roligt att få se hur du ser ut så kan ju alla vara imot din stil,skulle inte förvåna mig om du är pj själv & bara vill ha uppmärksamhet.
haha men fortsätt med bloggen, det är väll den enda tryggheten du har i ditt patetiska lilla liv :)


 

 
Och jag svarar väl ungefär såhär:

1.
Måste man ha ett kasst självförtroende bara för att man skriver vad man tycker och tänker om ett visst mode som man inte gillar? Förstår inte din logik där.

 2. Jag har vänner, jag är ute, jag har ett jobb, jag festar, jag går på krogen och jag har flickvän. Jag gör i princip allt som de flesta andra gör. Enligt min mening så finns det massvis med bloggar som är mer meningslösa än denna, då 90% av bloggarna där ute enbart handlar om folks så kallade liv. Vår har iallafall ett tema, ett ämne att diskutera om.

 3. Folk får klä sig precis hur de vill, hindrar absolut ingen.

 4. Varför måste man "godkännas" av allmänheten innan man får säga vad man tycker? Måste man vara snygg för att få kalla nån ful? Förstår bara inte vad mitt utseende har med saken att göra.

 5. Mitt patetiska liv? Genom hela inlägget så skriver du som att du vet precis vem jag är och hur mitt liv ser ut, vilket du inte gör. Det är ju inte alltför smart gjort.

 

Ett råd: Tänk er för innan ni skriver nästa gång.
Over and out.

Kommentarer
Postat av: Zip

Jadu, folk borde lära sig argumentera innan dom dra upp sån ologisk skit.



Din blogg är antagligen nog den bästa jag läst, Keep it up

2009-07-31 @ 12:54:46
Postat av: Stoppabooisen

Zip:



Precis.

Tack för den fina kritiken btw :) will do!

2009-07-31 @ 12:56:57
URL: http://stoppabooisen.blogg.se/
Postat av: Hilda

4. Varför måste man "godkännas" av allmänheten innan man får säga vad man tycker? Måste man vara snygg för att få kalla nån ful? Förstår bara inte vad mitt utseende har med saken att göra.



Riktigt jävla sant, äntligen vågar någon säga det.

2009-07-31 @ 14:21:48
URL: http://retaliate.blogg.se/
Postat av: michelle

hahah , sikka kålhuven!

2009-07-31 @ 15:57:53
URL: http://iidiotbarn.blogg.se/
Postat av: elin

asså man blir irreterad på er ;o

tkr jag iaf.

låt ''booisen'' ha som dom vill? sluta lägga er i deras liv. och förrästen är de inte bara killar som har så, det finns ju tjejer också?;-)

så stoppabooisen är ett lite felaktigt namn! ;p

pusss

2009-07-31 @ 18:33:47
Postat av: Burken

Elin:

Kan inte påstå att de lägger sig i "booisens" liv. De skriver bara om att de inte tycker det är snyggt med snoddar på ben^^

2009-07-31 @ 19:30:14
Postat av: nermedbooisen

och skriva en blogg om nått totalt meningslöst....????? Wtf, detta är fan den ända bloggen som har nån ren fakta för helvete, så sluta klaga alla boois där ute :O

2009-07-31 @ 20:14:03
Postat av: PinkLady

håller med! alla ska få vara som dom vill o se ut som man vill,, de har ingen annan rätt att lägga sej i!!

2009-07-31 @ 21:14:54
URL: http://pinklady.devote.se
Postat av: Annatittwuldz

Annajohnmorgwuldz

2009-07-31 @ 21:40:46
Postat av: Davidekdahl @ bdb

Har börjat läsa er blogg allt mer, och det är verkligen otroligt underhållande läsning ! keep up the good work (y)



Jag har en liten fråga här som lyder - Ni har tagit upp ett specifikt tema, alltså då "boooisen", ni nedvärderas stil, från allt till hur mycket vax dom sätter i håret, vad för klädstil dom har, osv... - Nu till min fråga, kan ni inte gå lite djupare ? :) - liksom börja köra över dessa människor som då älskar dessa "boooisen", ja jag talar om tjejerna. Dom som lägger på sig lager med lager av smink, så dom blir helt blåa i ansiktet, bleker håret så det ser ut som någon pissat i det, foundation på läpparna, och den fruktansvärda klädstilen, finns så otroligt mycket annat, att klaga på under detta "tema" för jag anser även att dom ingår i detta, det är ju dom enligt mig som får dessa gossarna att ta på sig 300totteband, och gå ut på stan, för att dom tjejerna, anser att det ser bra ut ? :) - så därför, tar ju dessa osäkra småpågarna, på sig detta, för dom självklart vill ha lite småtjejer springandes runt sig, det är ju inte fel som tonåring ? :D - kan ni inte spåna lite kring detta också ? hade varit underbart !



annars tackar jag för en underbar läsning, ni är verkligen grymma !

2009-07-31 @ 21:43:15
Postat av: Anonym

är kär i denna bloggen wtf! :D

2009-07-31 @ 21:43:23
Postat av: michelle

Håller med david där, kan du inte börja skriva om brudarna också? För dem ser ungefär likadana ut som booisen gör!? hade varit mycket roligare!

2009-07-31 @ 21:54:45
URL: http://iidiotbarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läste nyss den där artikeln du la upp för några dar sen (inte hittat till din blogg förrän nu, den är förresten underbar :D ), och jag kunde inte göra annat än att skratta när jag läste rutan till höger "Så fixar du stilen". Så patetiskt att det inte är sant...

2009-07-31 @ 21:57:09
Postat av: ikke Pj

hahah Pj klubben?? :)

2009-07-31 @ 22:52:31
Postat av: Anonym

håller med dig där till 100 % och bloggens innebörd me för den delen ^^

2009-07-31 @ 23:01:34
Postat av: Persson

Tja, detta är första gången jag besöker er blogg och jag måste säga att den överträffade mina förväntningar. STOPPA BOOISEN FFS!



Dock anser jag att du/ni som skriver använder er av samma argument om och om igen. Ni förnyar inte 'meningen' med texterna heller.



Som någon skrev ovan, försök att gå in lite djupare och älta inte samma sak hela tiden.



Bra initiativ f ö!



Big up!



//P

2009-07-31 @ 23:03:26
Postat av: Hmm

Säkert du som är Krillebooi själv. Du kan ju lägga ut en bild på dig/skriva din riktiga bdb, så får vi se hur mkt jävla booi du är (:

Eller så är du väll en finnig tjock data nörd som inte vart ute på 2 år o byter kalsonger vartannat år

2009-07-31 @ 23:14:06
Postat av: antiboii

folk brukar kläcka ur sig saker utan att tänka, bland annat i tonåren sker detta väldigt ofta av folk som påstår sig veta allt om alla

2009-07-31 @ 23:57:13
Postat av: emil 930210@bdb

hej jag har läst igenom bloggen väldigt noga just nu det jag säger är att det inte är fel att göra en blogg av att du inte gillar modet men under vissa bemärkelser så kan det finnas saker som strider mot svensk lag. du nämnde innan om yttrandefrihet. yttrandefrihet är en väldigt missledande lag men ändå så viktig det är en så kallad tolkningsregel. men under dessa förhållanden så har ni ju inte angivit något namn på de individerna som har varit på bild och man ser varken ansiktet på dem vilket då inte strider mot någon lag alls. men enligt 16 kap. 8 § BrB inom svensk lag så är detta hets mot folkgrupp vilket kan innebära stämningar o.s.v. MEN jag tycker inte det är något som helst fel mot det ni gör men bara ger er ett tips tänk på vad ni skriver. klart slut

2009-08-01 @ 00:06:11
Postat av: emil 930210@bdb

ps. drar en parallell från ett fall som har hänt i Kalmar https://lagen.nu/dom/nja/2005s805

2009-08-01 @ 00:08:22
Postat av: Anonym

Sofia heter jag, läs om mitt sex liv.

2009-08-01 @ 00:20:40
URL: http://mittknullliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

hmm, får jag bara fråga vart denna någon påstår att du är ful? :S

2009-08-01 @ 00:50:36
Postat av: Ellinor

Hohojaja... det förstör benen dessutom! Små snoddar runt benen är inte bra. Ack ack, dessa "trender". Det är (dessutom!) extreeemt fult att ha det när man ändå HAR tighta byxor? Liksom, va? Var det inte till för att få tight där nere på benen och pösigt upptill?



Nej, ushc. Onödig och ful trend.

2009-08-01 @ 01:11:23
Postat av: Stoppabooisen

emil 930210@bdb:



du kan ju inte mena att du jämför en modefluga med homosexualitet? boois är fan ingen folkgrupp.

2009-08-01 @ 01:26:16
URL: http://stoppabooisen.blogg.se/
Postat av: gisella

jag lovar att alla som ''hatar'' pj stilen hatar den för att de flesta tjejer bara älskar den och gillar killar med den stilen, och då får alla ''pj hatare'' inga tjejer för att de har samma jävla look som på 2000 talet! seriöst, modet måste väl förfan också utvecklas, det är ju förfan samma som med världen, ska världen leva på stenåldern för alltid eller?

jag fattar att alla har olika åsikter och att alla får tycka som dom vill för vi lever trots allt i demokrati. och det är ju bra att man diskuterar det här & jag respekterar er blogg.

och eftersom man ska diskutera i den här bloggen så säger jag bara min åsikt & för det ska ni inte tycka jag e dum i huvet, som sagt, alls åsikter är olika!

2009-08-01 @ 01:27:58
Postat av: negerN

Jag tror fan att jag älskar dig som skriver denna blogg...

2009-08-01 @ 02:48:41
Postat av: Linnea

Så JÄVLA bra blogg! Yttrandefrihet är ju någonting utav det bästa som finns.

2009-08-01 @ 03:24:24
URL: http://larssongreus.devote.se/
Postat av: STOPPA DEM!

Stoppa booisen! äckliga :o

2009-08-01 @ 03:43:13
Postat av: Hmm



Säkert du som är Krillebooi själv. Du kan ju lägga ut en bild på dig/skriva din riktiga bdb, så får vi se hur mkt jävla booi du är (:

Eller så är du väll en finnig tjock data nörd som inte vart ute på 2 år o byter kalsonger vartannat år

2009-08-01 @ 07:44:40
Postat av: ihhhh

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA o.s.v! älska!

herregud :D:D hahahah =) jag dör ...



dock märker man inte av stilen spec. mycket i min lilla patetika stad, men internet finns ju alltid, så pinsam stil... ser dom lite som smygbögar.



jag tror jag älskar dig/er/ni/dom/ whatever som har bloggen



peace out:)

2009-08-01 @ 09:33:39
Postat av: emil 930210@bdb

jo jag anser att boois är en folkgrupp även ifall det är en modefluga så kan folk oavsett läggning hur de ser ut vara en folkgrupp. ni som gillar denna blogg är t.ex en folkgrupp. men jag säger fortfarande det ni gör är inget som helst fel med. jag själv är emot att stilen börjar gå för långt om man säger så.

2009-08-01 @ 11:59:08
Postat av: E

Så fint detta är att se! Gillar denna bloggen grymt mycket! Tummen upp för det.

2009-08-01 @ 16:07:23
Postat av: Marcus

DU/NI har ju så rätt. Visst, alla får se ut hur de vill, alla får prata hur de vill MEN alla har rätt till en åsikt. Just det som denna bloggen är baserad på, en åsikt som riktar sig emot PJ's. Så alla ni som försöker säga ifrån på världens mest dumma tänkbara sätt borde gå några lektioner i Svenska och först och främst lära er att stava och sen hur man argumenterar. Peace

2009-08-01 @ 19:31:56
URL: http://giantjonsson.blogg.se/
Postat av: Pamela

du har så fucking rätt!

2009-08-02 @ 20:40:50
URL: http://haringenblogg:)
Postat av: Wazzääääp

Jag hatar alla som inte ser ut som mig :)

2009-08-02 @ 20:41:17
Postat av: Anonym

Btw, LP kan inte stava LP kan inte stava. Lär dig svenska om du ska bo här hihihihihii

2009-08-02 @ 20:43:05
Postat av: Freddeee

haha så rätt sagt!

2009-08-02 @ 22:27:10
Postat av: Amanda

HAHAHA! så jävla underbart! keep up the good work ;)

2009-08-03 @ 00:35:48
Postat av: MLI

Fler bloggar som denna behövs! Det är sjukt underhållande och det är roligt att se hur folk verkligen blir provocerade.

Partille-Johnny's borde ha sett slutet för länge sedan.

2009-08-04 @ 01:32:30
Postat av: Filip

2009-08-04 @ 17:46:03
Postat av: Filip

Något som nästan är mer underbart än denna persons bristande intelligens är hur han/hon gång på gång lyckats särskriva, felstava, missa blankrum, styckeindelat helt fel osv. Hillarious.

2009-08-04 @ 17:47:48
Postat av: Filip

Jag tror jag är lite kär i dig.

Samtidigt som jag är kär i folks dumhet. Det är verkligen pinsamt att tala ovetande.

Hänt förut på min bilddagbok;

En random pj kommenterar;

"dö kristna as"

Jag svarade att han inte har en aning om min ståndpunkt till religon.

Då svarar han;

"haha djävulsdyrkare kommer till helvetet haha och du vill de ju"

Eller ja, ungefär så. Jag tror inte jag kan skriva så dumt som han gjorde... Jag finner inte ord <3



Tack för en bra blogg. Du fick nyss en till Rss-prem.

2009-08-06 @ 22:49:39
URL: http://[email protected]
Postat av: Lillwill

Fett ägd person xD hahaha ni är sköna

2009-08-10 @ 00:07:07
Postat av: Anonym

ASSSÅ HAHAAHAH, först gången jag är inne på denhär bloggen men den är den bäst ajag någonsin har varit inne på!! Jag sitter och skattar vafan åt alla patetiska människor som ens försöker försvara sig här.

Jag kommer lätt hissa denhär bloggen på min blogg! :D

2009-08-16 @ 20:27:54
Postat av: Anonym

gisella;

att vara pj är inte mode ute i stora världen. det är bara sverige som är ute, som vanligt.

2009-08-25 @ 17:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0