sminkade killar har blivit vardag


Halkade nyss in på Paow's blogg och fick se denna texten:

"Kom precis hem från stan, drog ju in för att möta upp Krille. Och han var osminkad, men lika fin endå :)"

Har varit mycket krillebooi nu på sistone men han är ett vinnande koncept så why not? Iallafall. Den citerade meningen är bara ett av alla tecken på att ungdomen snart är förlorad och att stilen har gått waaay to far. Att läsa "han" i samma mening som "osminkad" är fortfarande ovant för mina ögon och fångar min uppmärksamhet omedelbart. Kan jämföras med den känslan som jag får jag när någon har skrivet nåt galet eller kanske särskrivit - en känsla av att något av det jag nyss läste inte var riktigt riktigt rätt.

Många har frågat oss vad vi har tänkt göra åt saken, och ärligt talat så vet jag inte. Vi fortsätter blogga, fortsätter att växa på facebook (500 fans atm) och fortsätter att sprida vårat budskap på bilddagboken. Någon dag kommer förhoppningsvis alla dessa boois att växa upp och inse att världen är mycket mer än de tror. Att världen sträcker sig längre än till donken, och att det finns värre saker än att tvingas gå ofixad till skolan.

Allt vi kan göra är att hoppas att den dagen kommer snart.

Puss

Kommentarer
Postat av: Big Booi

vilken stil har ni som skriver? lilla-my-stilen med hår i knut? indie-trenden? emo?

2009-08-23 @ 23:22:15
Postat av: Stoppabooisen

Har funderat på att lägga ut en bild på våra stilar nån gång, men visar sig. Vill ju fortfarande behålla vår anonymitet så :)

2009-08-24 @ 02:29:28
URL: http://stoppabooisen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni borde inse att trender kommer och går, lägg ner bloggen och spendera eran tid på annat än att göra något så värdelöst som att hata folk som klär sig ett visst sätt.



Hate = hype.

2009-08-24 @ 20:14:43
URL: http://fotoforfatties.blogspot.com/
Postat av: King.

Bra att ni gör sån här blogg kanske får fjortisarna och inse hur patetiska dom verkligen är och kanske växer upp en aning. Riktigt störigt när man ser 5-10 gummiband på folk, även småbarn har börjat med det mer och mer. STOPP!

2009-08-25 @ 03:10:59
Postat av: malmiis

Postat av: Stoppabooisen

Har funderat på att lägga ut en bild på våra stilar nån gång, men visar sig. Vill ju fortfarande behålla vår anonymitet så :)



- bara erkänn att ni ikke vågar stå för vem ni är ! :)

2009-08-26 @ 10:23:06
Postat av: amanda jörgensen

hahaha, jag förstår. alla reagerar nog likadant om :han var inte sminkad. tyvärr blir det vanligare och vanligare för killar.

2009-08-26 @ 22:49:37
URL: http://ajorgensen.blogg.se/
Postat av: Freja

Som sagt, Sverige kommer att gå under snart så vem joinar min emigrering till ett land långt härifrån? vi blir nästa Utvandrarna!:D puss <3

2009-09-12 @ 16:59:11
Postat av: sandra

Glöm inte att lämna en fullständig bloggadress här ovanför så att jag kan svara på kommentaren!

2009-09-18 @ 18:22:12
URL: http:// sessna hamsterpaj .net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0