Whats up with the hair?

Cha Cha Sverige!

Antagligen så är det inte bara vi här på stoppabooisen.blogg.se som har uppmärksammat vilken väg modet bland landets tonårskillar sakta men säkert har börjat gå. Igelkottsfrisyrer med hundra kilo vax, brun utan sol, mascara och foundation. Eller varför inte dessa snoddar nere vid byxbenen som existerar i regnbågens alla färger?

Vi här på stoppabooisen.blogg.se är nog inte heller de enda som har börjat tröttna, eller rent ut sagt börjat störa sig på denna stilen som har växt fram och som har börjat synas mer och mer på diverse ungdomscommunitys.

Det finns redan en rad olika smeknamn (eller öknamn, depends) på dessa små liven. De kallar sig själva för boois, vi kallar dem för partille-johnnys eller bara fjortisar. (tipsa gärna om du känner till fler namn)

Vi tycker det är lite sorgligt att det har blivit som det har blivit, och vill därför med denna bloggen lyfta fram och kanske öppna ögonen hos fler på att denna stilen helt enkelt inte är okej.
Vi kommer inte att syssla med personangrepp men om just du känner dig träffad så kan du höra av dig, så plockar vi bort textstycket eller bilden som har gjort dig upprörd.


  
godkänt, eller ej?


Hoppas på framtida trevlig läsning,
Ses snart igen!


<a href="http://www.bloglovin.com/blogg/872100/stoppabooisen?claim=1">Följ min blogg med bloglovin</a>

Kommentarer
Postat av: Anonym

underbar blogg, gillar ditt hat mot dem. läs min och ta del av mina ord ;D

2009-07-21 @ 21:24:44
URL: http://hatebyjonathan.blogg.se/
Postat av: Anonym

btw, mer synonymer för äcklen kan vara täbbs, priddybois och fittor.

2009-07-21 @ 21:26:40
URL: http://hatebyjonathan.blogg.se/
Postat av: Felix

personligen gillar jag tyg skor, chinos etc. Men håret rakt upp och syrrans snoddar kring benen? det är ju förfan bara dumt!

2009-07-23 @ 16:55:23
Postat av: Anonym

det e snyggt med gummiband ;O

2009-07-23 @ 17:25:53
Postat av: vera

men så fail, herregud! folk får väl ha vad som helst?

2009-07-23 @ 17:28:22
Postat av: tiieepMatildawh

asså seriöst folk kan väl få ha på sig vad dom vill det e så OMOGET cóch slöseri men tid tiieep på detta asså och gummiband på benen e faan?!

2009-07-23 @ 17:30:49
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAHA jag tror att du klämde på en öm punkt för lilla Matilda(wh) Är nog Fjååårtiiwws :D

Haha gå och dö och ta med dig dina " tiieep " ner i graven då så jag slipper läsa skiten >_>

2009-07-23 @ 18:49:02
Postat av: eeeeeemmmma @ bdb

orka att ni lägger så enormt mycket tid på detta.

på ngt ni tycker är så fult osv.

varför bry er så himmla mycket och skriva en stor blogg av dt hela då.

okej ni tycker dt är fult, okej.

men känns rätt meningslöst att göra en blogg av dt hela va ?

tycker oxå vissa saker är fulm som fan, men inte gör jag en blogg om dt hahaa, patetiskt.

jag menar, varför inte bara låta dom va, låta dom gå och vara fula, vad skadar dt er.

liksom låt folk gå och se ut som dom vill utan att göra för stora bekymmer av dt.

hahah den patetiska bloggen jag läst.

pinsamt...

2009-07-23 @ 21:52:54
Postat av: vici

får väl börja med att säga underbar blogg !



lite roligt är det att småflickorna som läser den här blogen FORTFARANDE inte fattar att det är ingen som säger att folk inte FÅR ha gummiband osv.



jag kanske är ensam med denna tanken. men det finns faktiskt "booiis" stilen på tjejsidan.

de döper sig oftast till någonting med "ttieep" innan sitt namn och det är ofta dom som reagerar som värst på booiis-hatare ;D

men de måste klart försvara sina pojkvänner. om alla booiis inte är bögar. det är ju fortfarande lite osäkert.

2009-07-23 @ 21:56:32
Postat av: Anonym

Håller med Vici. Vafan bryr sig alla tjejer för? Det är ju faktiskt booisen du/vi vill stoppa :P

2009-07-23 @ 23:10:40
Postat av: baraenmatildah på bdb

Jag tkr själv alla fjortiz-tjejjer är värre, -.- Ton med foundasion, och mascara.

Stört när man skriver med en massa ''w'' hela jävla tiden också.

<3

2009-07-24 @ 13:27:05
Postat av: orka

herreguud, palla slösa tid på en blogg för att utrota fjortisar? xd det funkar inte, tro mig. jag vet hur dom tänker, dom blir bara ännu mer fjortis om dem får höra att dom är det. Så lägg ner bara :P

tycker fan inte du är så mke mognare än dom, dom verkligen BRYR dig. -.-

2009-07-24 @ 13:39:09
Postat av: Anonym

GRYM BLOGG!

2009-07-24 @ 21:50:54
Postat av: idaceederblad

mahah, jag älskar denna blogg faan :D

själv så har jag en snodd på vardera ben när jag har mjukisbyxor men bara för att när jag har snurrat byxenen så ska dom stanna där & jag tar snoddar med samma färg som mjukisbyxorna . hoppas att jag inte är en tjej "booi" för det ;O

men som sagt alldeles för mkt är inte snyggt.

& mycket vax i håret, asså lägg ner. för tejer tkr om att hålla på med killars hår, men dom vil inte få med sej halva waxburken när dom håller på.okey ?

2009-07-24 @ 21:52:12
URL: http://borncrazy.devote.se
Postat av: Daaadaaa

till emmmaaaa@bdb



du säger att de slöseri med tid, men vafan läser du da? e det inte slöseri med din tid då att du ska sitta och komentera, eftersom du säger att de e patetiskt att dom gör det? lilla gumman du säger emot dig sj? jag håller helt o hållet med tjejen som skriver bloggen, toffsar e till att ha i håret o inte på benen, om dom inte e så håriga att ni måste knyta håret på benen HAHA.. men seriöst o det där med: "TIIIIEEP", "sötnoWWWS". allting stavas inte med W. men men, love till dom som håller med mig, o till er fjortiwwwsaaarww: GET A LIFEE!!!! ni vet själva inte vikka ni är under allt puder o brunutansol kräm o o inte konstigt att ni säger allt med W, de kankse blir så av all idominsalva på läpparna... HAHA byeee=)

2009-07-24 @ 21:53:53
Postat av: frida

du som nu har tagit din tid och gjort denna bloggen och bdb du har, låt dom gøra vad dom vill? du har ingenting med deras liv att gøra, om du nu fotograferar dina klæder kan vi kommentera dina klæder. alla tycker inte samma, alla har inte samma smak det ær naturligt killen/tjejen, men asså du får seriøst mogna upp lite och inte bry dig om du ser en mænniska med gummiband på benet? liksom alla ser det varje dag du behøver inte gøra en blogg eller bdb men ænnu mer bilder på snoddar på bena VI VET ATT DET FINNS. och sn som jag skrev dær uppe, lægg ut en bild på dina klæder så får vi kommentera dom! du duger inte heller før alla, alla ær olika.

føresten ær jag i norge df kan jag inte skriva æ och ø.

2009-07-25 @ 00:16:25
Postat av: linn

jag kan hålla med om att det går till stor överdrigt med dom här tofsarna på benen, men sålänge det bara är kanske 3 stycken så är det lungt, right? (:

men när det blir typ 5-6 st så är det bara jobbigt, håller med fullständigt.!

men igenkott håret, det är faktist snyggt på vissa killar, ! om jag får säga min mening asså..

Men jag tycker att domhär riktiga fjortis tjejerna är mycket värre än killarna, sjukt överdrivet mycket hårspray & foundation som är MINST 5 toner för mörka, förstår dom inte att det inte är fint ?

sola solarium istället, ge det som ett tips till dom ? (:

2009-07-25 @ 00:23:41
Postat av: SNODDAR PÅ BENEN ! (L)

bloggen e kass!

Vafan skaffa stil ,

eyy ,

snoddar på benen vi älskar't!

så shut the fuck up !

Palla slösa tid på detta vafan.

2009-07-25 @ 00:51:34
Postat av: ANONYM

hahahha, HATA snoddar på benen!!!

2009-07-25 @ 13:12:05
URL: http://xoxoalexandra.blogg.se/
Postat av: Mig fattar du la?

Asså helt seriöst vafan är detta för jävla skit fitt blogg:O så jävla sämst asså du lr ni som har gjort denna bloggen är säker personer som är jätte fula och asså äkliga och vill vara Pj men är för ful:S Asså jag kanske inte heller tycker så himla mkt o Pj lr fjortisar men asså jag gör ingen jävla blogg va fan!!!!!!!! Asså ibland så kan det faktiskt vara så men bara ibland att Pj är ass snygga och helt seriöst tkycker inte ni ibland att fjortsar är snygga? Asså jag är verkligen inte fjortis och jag tycker inte om fjortis tjejer heller men asså tjejer tycker att fjortis killar är sygga och killar tycker att fjortis tjejer är det så liksom HALLÅ det är för fan samma grej !!!!!!!!!!!!

Och ärligt så tycker jag faktiskt att denna blogg är väldigt patetiskt och kränkande :(

Från: kyss och smek, fjortis lek

2009-07-25 @ 13:18:41
Postat av: aejsfndåg

nejnejnej

2009-07-25 @ 13:27:40
URL: http://afdgadfgad
Postat av: louiseheladagen

Underbar blogg (Y)

2009-07-25 @ 15:18:00
Postat av: fanny

UTROTA GUMMIBAND BOOIS OCH FJORTISAR WOHOOOOO:D

2009-07-25 @ 15:18:24
Postat av: Anonym

tkr inte om när man överdriver med snoddar runt benen.. >_< men 2-max 3st tkr jag är helt okej (;

2009-07-25 @ 15:19:41
Postat av: dd

fan vad rätt att ni startat detta,,,,utrota de jävla vilsna paertille johnnnnysara,,,de smutsar ned gatorna mera än fjortisarna,,,fy fan för dem,,,

2009-07-25 @ 15:25:04
Postat av: hahaha

nämen titta,jag har hittat internets mest meningsfulla sida

2009-07-25 @ 21:10:17
Postat av: Axel

Världens finaste och mest genomtänkta blogg. Keep up the good work!

2009-07-26 @ 12:11:11
Postat av: (:

låt dom ha va dom vill, !

själv tycker jag det är okej med 1 på varje eller två men inte över 5 , sjukt fult,

2009-07-27 @ 15:40:55
Postat av: Alicia

Alla har rätt till sin egen åsikt, men att "utrota" pj;s och fjortisar är att gå över gränsen tycker jag.

2009-07-27 @ 15:42:42
Postat av: Anonym

PJ, täbbs, boois elr fjortis, what evah, fult ändå.



sjukt värd blogg oxå, : D

2009-07-27 @ 15:44:06
Postat av: fjortis på utsidan - människa på insidan

jag har bara lusst å döda dig eller nått.

blir så jävla sur när jag läser sånt här.

ta o bekanta dig med en "pj" , så ska du nog se att dom inte är så hemska =)



herregud, tkr bara att du ska lägga ner skiten, för du är en sån otroligt liten, obetydelsefull människa.



"stor i orden , liten på jorden" så sant, så sant..

tkr du att det är så fult - skit i dom? håll det för dig själv?

för vetu , ? det är otroligt mkt slöseri med tid att försöka hålla den här bloggen igång.

säger som nån annan sa här , "dom blir mer fjortisar om man kallar dom det".

o det är sant.

för dom skiter fullständigt i vad andra tkr, dom ser ut så för att dom vill det och tkr att det är snyggt.

Du skulle kunna göra 244355364000 bloggar om att du hatar den här stilen, samhället skulle iaf inte ändras.

föressten . - pj's får inte skit för att se ut som dom gör , dom får cred för det.

2009-07-27 @ 16:05:49
Postat av: Anonym

haha aja har du copyright att lägga upp den bilden?:)

frågat ägaren?:p

2009-07-27 @ 19:57:46
Postat av: Carro

asso herre gud va patetiskt, man får väll se ut EXAKT hur man vill elle, jag tror inte att någon bryr sig om vad som står på den här ytterst töntiga bloggen-

om du stör dig så mycket på hur folk ser ut, GÅ INTE UT DÅ. om du nu tror att ngn tar vid sig av det här kan du ju vara lycklig, för det är garanterat ingen som gör det.

1 det är snyggt med banden på benen, vaxet i håret och allt smink.

2 det spelar väll ingen roll, man får väll se ut precis som man vill

3 vadå lixom ska vi oxå börja sluta sminka oss för ngn kille gör en patetiskt blogg? ; s

4 DU-ÄR-EN-JÄVLA-TÖNT-SOM-BRYR-DIG.

skaffa dig ett liv.

2009-07-27 @ 20:08:21
Postat av: Anonym

Lovely!

Äntligen någon som fattar att dom är så jävla fula.. Jag menar snälla nån? Smink, snoddar och en vax-burk per dag vart är vi på väg?

Tack för en redigan blogg som står så långt ifrån vad www.rahlenfeldt.blogg.se gör.

PUSS

2009-07-28 @ 10:58:31
Postat av: emmah

han är faktiskt helt okej, kör bara på 3 snuddar. fult när man har typ 1000 men när det bara är typ 3 så ärre helt okej :D

2009-07-28 @ 13:44:21
URL: http://aanderssoneemma.blogg.se/
Postat av: Kimmie

HAHAHAHAHAHAHAHA jag tror att du klämde på en öm punkt för lilla Matilda(wh) Är nog Fjååårtiiwws :D

Haha gå och dö och ta med dig dina " tiieep " ner i graven då så jag slipper läsa skiten >_>



Hah! men ChaCha vännen. ingen har tvingat dej att läsa skiten.



btw: vad vill du komma med det här?

håller med dej om att fjortisar kan vara extremt jobbiga.

Men bara för att du har gjort denna sidan så är det inte så att dom tänker sluta klä sig som dom gör,

elr bete sig som dom gör.



fan nu glömmde jag vad jag skulle skiva,

fan ta er alla jävlar dom gör att jag glömmer vad jag ska skriva mera. xD .



Aja,



2009-07-28 @ 15:05:33
Postat av: gud!

måste verkligen ge beröm för denna blogg, kunde inte slita ögonen av nått stycke :)

Det som oroar mig mest är väll att de (booisen) bara tänker på sitt utseende så de glömmer lägga ner lite tanke på sin framtid. Detta påverkar den akademiska prestationens värld.

O inte tala om konsekvenserna om att använda 10-15 kg vax i håret var dag. Det kommer i senare år förstöra hårbotten och skada håret. De kanske borde tänka på det?



aja cha cha

2009-07-28 @ 20:28:59
Postat av: Anonym

Det ser ju bara totalt sjukt ut med tusentals gummiband runt fötterna? Av vilken anledning, 2 räcker för att hålla ett bra byxor bra. Men tydligen har ni skit många gummisnuddar för att det ska endast "pryda upp er" och andvände det som assecciarer :O

2009-07-28 @ 21:45:17
Postat av: hhelenn

men snälla,

slösa inte tid på att hata..

det är så grymt omoget,

man kan faktist anmäla sånt här!

2009-07-28 @ 23:52:30
URL: http://metrobloggen.se/hhelenn
Postat av: michelle

Jag håller med dig/er . Det är löjligt med gummiband, men sedan är det väldigt snyggt också, till en viss mängd. Håret tycker jag även så är snyggt. Men därimot brunkrämen är löjligt som bara den.

2009-07-29 @ 20:15:00
URL: http://iidiotbarn.blogg.se/
Postat av: anonym

det här är fan ingen stil som ska stoppas, om ni nu hatar oss så mycket så kan ni la fan bara skita i de stället för att skapa en sida och slänga tid på oss "världelösa jonnhys"

2009-07-30 @ 18:14:37
Postat av: fanny

jag tycker det är sjukt snyggt med gummiband, brunkräm, fondation, igelkotthår och chinos på killar! (a)

2009-07-30 @ 19:16:32
Postat av: Anonym

varför är det bara tjejer som ska få lov att sminka sig och pryda sig med dessa fina saker :)?

2009-07-30 @ 19:17:47
Postat av: I(L`PJ

alla älskar jonnhys:D

2009-07-31 @ 00:36:17
Postat av: Petros

Underbart. Tror knappast att stilen kommer dö ut p.g.a. denna söta lilla blogg, men det hindrar den inte från att vara söt (bloggen alltså).

Hemsk stil. Förstår inte varför det är så många som tycker att sju liter Dax Vax i håret är snyggt.



Det kommer förhoppningsvis dö ut med tiden.

2009-07-31 @ 21:45:54
Postat av: Anonym

faan de e ju så jävla fult med hårsnoddar!!! gillar bloggen hårt!

2009-08-01 @ 19:03:49
Postat av: Mini

Ärligt talat så förstår jag inte vad många skriver. Dessa personer som blir upprörda av denna blogg kan uppenbarligen inte skriva på förståelig svenska. Kan det ligga något samband mellan att inte kunna skriva och gilla PJ's? Mycket möjligt.

2009-08-04 @ 01:46:48
Postat av: felicia

asså, jag kan hålla med om att pj stilen är grymt ful & att man skäms lite när man ser sånna i stan. men låt folk vara som dom är. Dom har valt att få blodförstoppning i benen & gå runt & se ut som en igelkott, deras egna val liksom. Lite smått överdrivet är det allt att göra en blogg av det hela. hahah!

2009-08-06 @ 22:41:55
Postat av: liinah

okey att DU tycker det är fult eller konstigt, men när du skriver " detta är inte okey " så börjar man undra, för det är okey att ha så ! precis som det är okey att tycka precis vafan man vill.

2009-08-12 @ 19:29:28
URL: http://llinasvahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0