snoddarna är ett mysterium



Man kan undra vilka sjuka, fucked up ideal som egentligen ligger bakom den här stilen. Vad är det som får en hel generation tonåringar att sminka sig som porrstjärnor, trycka upp sina obefintliga tuttar samt tycka att det är snyggt att klä sig som idioter?

Den vanligaste förklaringen som jag stött på är att media ligger bakom de flesta destruktiva vanor som ungdomarna har snappat upp i dagens samhälle. Överdriven alkoholkonsumption samt mängder med smink får dem att känna sig mer vuxna, och som vilsen tonåring så vill man vara vuxen.

Men vart fan kommer snoddarna in i bilden? Vart fick de idén att sätta hårtillbehör på benen? Vad är egentligen poängen med att bära 30 snoddar på varje ben?

Har alltid tänkt att vi ska försöka få in er läsare lite mer i bloggen, så därför har jag nu ett uppdrag till er. Det går helt enkelt ut på ta reda på vad snoddarna är till för. Vad fyller de för funktion? Lämna erat svar i kommentarsrutan, bästa förklaringen vinner en länkning.

Svårare än så är det inte.

Peace!

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Tror det började med att man hade ett längst ner på varje byxben för att hålla inne kanterna om man nu ville ha lite mer "stupliknande" jeans. sen har det väl bara blivit mer och mer..

2009-08-25 @ 20:55:29
Postat av: borncrazy

dom har antagligen för många snoddar ligga skräpandes hemma så dom vet nt vart dom ska göra av dom ? ...

2009-08-26 @ 14:31:44
URL: http://borncrazy.devote.se
Postat av: Anonym

precis som "lilla jag" sa, det är att fjortisarna inte har råd med stuprörs byxor, så dom använder gummiband eller totteband för att göra byxorna tajta och smalare nertill.

2009-08-26 @ 15:42:48
Postat av: Sara

Det har länge varit ganska vanligt att man har en hår-/gummisnodd på varje byxben om jeansen är för långa eller om man vill att de ska se lite tajtare ut längst ner.

Men då skulle man ju sätta snodden långt ner, så att man kunde göra ett veck över den (som en fettvalk ungefär haha).

Jag och många andra gjorde så, men det var ju tabu om snodden syntes.

De var ju till för att göra jeansen snyggare, det var inte snodden i sig som var snygg.



Men sen började det gå snett.

Jag kommer ihåg när jag kom till skolan en dag, och en kille hade jeans som satt perfekt - men ändå en snodd på varje ben?

"Stackars pojke", tänkte jag, "vet inte att han skämmer ut sig".



Men tydligen blev det en trend, snoddarna tog för sig av rampljuset.

Någon ville vara cool och hade två snoddar på varje ben, någon ännu coolare hade då tre stycken.



Och så rullade det på (mot helvetet).

2009-08-26 @ 16:07:39
Postat av: matilda, paris hiltons NEW bff! true love..

Jag har FAKTISKT haft en gummisnodd på benen EN liten gång haha. Men det var bara för jag hade vikt upp chinosen och dem bara ramlade ner hela jävla tiden.

Ja, man kan ju ha en snodd så den inte syns iaf!

2009-08-26 @ 18:24:50
Postat av: amanda jörgensen

jag har absolut ingenting emot din blogg, jag tycker det är sjukt att man har 30 snoddar på varje ben. två på varje ben, okej, men inte mer. men sminket är inget mode, och har inte med att man vill vara vuxen, i allafall inte för de flesta. de som använder mycket smink trivs i det, det är känslan man går på när det gäller smink.

2009-08-26 @ 22:37:08
URL: http://ajorgensen.blogg.se/
Postat av: SweetCarl

Jag har kört den där stilen i 3 år innan ens ordet partille johnny fanns men jag har aldrig använt 5 snoddar på varje ben, högst två och anledning var att jag tycker det såg mkt snyggare ut att ha mina jeans tighta där nere, något som det inte fanns i märken som evisu och jag ville definitivt inte ha cheap monday för på den tiden va ju emo nåt nytt o farligt och ett ända plagg som hade med det att göra var ju mobbat. Så jag snodde in mina evisu jeans och många tyckte det såg skitsnyggt ut. Det är först nu under våren 09 som folk har börjat se mer negativt på det men känns inte som jag bryr mig för jag använder inte 10 på varje ben och inget smink

// en så kallad partille johnny

Postat av: Jenny

Från början var jag ett aktivt ofan mot detta otroligt fula fenomen (och jag tycker fortfarande det är dunderfult) men jag tycker att man ska få ha sin egen stil, utan att folk hatar en. Jag har själv en lite egen stil, dock inte fjortis/partille-johnny, och skulle inte tycka det var så kul om det startades bloggar och grupper på facebook mot min stil. Men, såklart, så finns det ju osäkra människor som klär sig så här även om dom inte tycker det är snyggt, bara för grupptrycket. Och det är fel! Min åsikt bara.

Lev väl!

2009-08-28 @ 16:09:58
URL: http://megatuff.blogg.se/
Postat av: Clara

dom gillar att blodtillförseln är strypt? haha

härlig blogg btw. älskar't

2009-08-29 @ 14:41:54
URL: http://clararuyter.blogg.se/
Postat av: j.

det började ju med att folk som hade jeans som var breda längst ner satte gummiband för att det skulle se tajtare ut. Men då hade de kanske svarta, 1-2 på varje ben & så såg man inte dom så mycket. Men nu har det blivit som en trend bland fjortisar. Dom har ju det bara för det är "snyggt", nej fel igentligen. Eller dom säger att det är för att det är snyggt. men nej, dom ljuger. Dom vill försöka vara "coola". Jag har faktiskt haft det en gång, men det var för mina byxor var breda längst ner. Då blev det snyggt. Men absolut inte dom som har det för att se "coola" ut.

2009-08-29 @ 20:38:35
Postat av: Angelika

Om man nu vill ha byxorna tajtare, sy in dom! Gud, eller skaffa åtminstonde gummiband som inte syns!

2009-08-30 @ 15:18:42
Postat av: nicole

för att få en annan passform på byxorna :o hallå?

2009-09-03 @ 20:43:47
URL: http://www.beautilicious.devote.se
Postat av: Linn

Tofsarna har nog ingen funktion alls, okej som alla redan har skrivit att det är effektivt mot för stora byxor att ha en snodd på varje ben..

Idioti, sjaffa er då förfan byxor som passar utan snoddar!

Så jävla fult att jag håller på att få spader när jag ser massa hårsnoddar på folks byxor.!!



Härlig blogg förresten =) 10/10, lätt :D

2009-09-05 @ 19:29:50
URL: http://linnzop.blogg.se/
Postat av: Jarl

Dom har ju det eftersom dom vill att de ska se ut att dom har smalare ben ?

2009-09-05 @ 23:37:00
Postat av: Ebba

Jag har faktiskt kommit på anledningen! :)



Självklart har alla fjrtisar det, bara för att vi ska dra ögonen från deras fula ansikten. För seriöst, det ända man tittar på när dom går förbi är dom där jävla snoddarna ;)

2009-09-06 @ 09:55:58
URL: http://ebbaalm.blogspot.com
Postat av: Elvira

Jag trodde att det började med killar som hade sina fula tjocka strumpor utanför sina byxor och att dom satte dit en snodd för att hålla hela skiten uppe, men det är tydligen inte riktigt rätt?

2009-09-06 @ 13:07:02
URL: http://elvirasvensson.blogg.se/
Postat av: julia

Från början så var det väl att om man hade för långa byxor så kunde man sätta snoddar så att dom stannade där dom skulle, men nu har det ju gått helt över styr... nu har dom inte snoddarna för att dom behöver dom utan för att dom tycker att det är snyggt... usch

2009-09-06 @ 17:03:04
URL: http://pmsa.blogg.se/
Postat av: linda

någon som skrev för att få en bättre passform men va fan köp ett par nya byxor istället !!!!! som sitter tajt istället för att se ur som fan en snodd på varje ben KAN vara okej men tjugo stycken vart är ärlden påväg !!!! hur kan man se ut så å tro att det är snyggt det är nog fler som skrattar åt en än som tyker att det är snyggt!!! å på bilden du har lagt in som senast där en tjej har på benen !!!!! vadå vill hon ha fettvalkar på benen eller???



Tyvär tror jag inte att du kommer att lyckas få någon bra förklaring till varför man har så för det finns helt enkelt ingen bra förklaing till det!

2009-09-06 @ 22:00:36
URL: http://myownroad.devote.se
Postat av: Mattis

En liten fråga bara.. borde man inte få blodstopp av att gå omkring med snoddar kring benen hela dagarna ? Tydligen har jag så fruktansvärt tur att bo i en liten stad, för här ser nämligen Ingen ut sådär! Jag har ingenting emot egna åsikter och egna stilar, jag är själv väldigt egen och står för vad jag tycker och tänker. Men jag har aldrig förståt grejen med att behöva visa exakt vad man tycker genom att klä ut sej och se ut som 'Hej, kom och hjälp mej'! allt dom söker är uppmärksamheten. För uppenbarligen så syns dom ju och garanterat så irriterar dom.

men den stora frågan är fortfarande... vart tar blodet vägen?

2009-09-09 @ 10:33:46
URL: http://evamatilda.blogg.se/
Postat av: steph

Jag tycker inte heller om stilen, verkligen inte(!), men har du inget vettigare för dig än att sitta och skriva ner dagligen om "gummisnodds-hotet"? Låt de ha sin egen stil, och om du nu stör dig så mycket på dem, ignorera dem bara, istället för att följa vartenda steg de tar och sedan även försöka skapa en hatgrupp mot gummisnoddarna här på nätet? Du lär bara bli mer o mer förbannad annars, och för vad? Du lär upptäcka snart att den här vågen av gummisnoddar inte kan bli stoppad av något annat än tiden själv. Bara håll ut.

2009-09-11 @ 18:20:52
URL: http://ormarflyger.blogg.se/
Postat av: sooole

jag tror inte ens de själva hade tyckt det var snyggt om det inte fick så mycket uppärksamht som det får.

2009-09-13 @ 01:48:35
Postat av: emmie

Snoddarna är till för att hålla brallorna på plats, alldeles intill benen. <3 HEHE

2009-09-16 @ 10:07:00
Postat av: Ida

Har hört att det hela handlar om att från början så var det att man satte toffsar på benen för att visa hur många man haft sex med. Patetiskt .

2009-09-21 @ 00:04:35
URL: http://idaofhalmstad.devote.se/
Postat av: Tove :D

DE hade väll så håriga beb att de tyckte att det verkade logiskt med hårtottar där? ;)

2009-09-22 @ 00:34:12
Postat av: mathias

bara en jävla fråga ni som har sagt att det är för att byxorna ska få en annan passform hur fan kommer det sig då att endel har korta hotpants och ändå har de där jävla snoddarna

2009-10-05 @ 09:25:00
Postat av: mimmijarl,

asså, det är skitsamma om dom vill göra byxorna tajtare! jag ser små fjortisar springa rundor i tights som formar sig efter deras ben och ändå har gummiband!?

2009-10-14 @ 21:59:03
Postat av: bigc

Den som började med snoddar på benen hade inte råd att sy in sina byxor sen hakade de hjärnlösa fjortisarna efter men förstod inte varför dem hade snoddar på benen. De trodde det var snyggt. Dessutom, bilderna du visar känns så överdrivna, är dem verkligen äkta?

2009-12-29 @ 12:08:33
Postat av: Emmaah ;P

De är hur många man har legat meeh ;D , en typisk fjortizz grejj att skryta om vettuh ^^

2010-02-13 @ 21:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0