svar på tal - bilddagboken crew

Skrev tidigare idag ett fint litet mail till bdbcrew och frågade varför de ännu en gång raderat vårat konto, trots att vi inte gjort något fel. Fick nyss svar.

Så här löd det:


Hej!

Det är inte okej att driva ett konto för att hacka ner på andra, oavsett om det gäller en klädstil eller inte. Ni har skapat ett konto i syfte att värva medlemmar och länka till er blogg. Vi finner inte detta lämpligt då bilddagbokens syfte är att ni som användare ska dokumentera vad som hänt under dagen osv.

Vi tror att ni mycket väl förstår varför ett konto likt er inte är okej att driva via Bilddagboken.se

Tack för visad förståelse.

Med vänlig hälsning
Bilddagboken Crew



Mitt något osammanhängande snabbt ihopkrafsade svar:

Hej själv!

Måste bara börja med att skriva: Un-fucking-believeable.
Du visar redan i första meningen att du är alldeles för envis för att ens försöka förstå vad jag menade i brevet jag skrev imorse.

"Det är inte okej att driva ett konto för att hacka ner på andra, oavsett om det gäller en klädstil eller inte"

Som jag skrev (och har skrivit så många gånger förut) så hackar vi inte på någon fysisk varelse, vi hackar på mode. Du har alltså missat poängen totalt. Menmen, no worries, no worries at all. Ett litet fel kan väl alla göra, tänkte jag och fortsatte läsa.

Ack, så fel jag hade.

Du fortsätter ditt svar med att skriva att vi enbart använt vårat konto för att ragga läsare, och det stämmer TILL VISS DEL. Men inte helt. Precis som du säger så är bilddagboken ett sätt att dokumentera sina dagar, och det är precis vad vi har gjort. Läste ni ens igenom några av bildtexterna innan ni raderade hela skiten? Vart går gränsen mellan vad som är dokumentation och ej?

Och hur fan kan ni påstå att det vi skrev i bildtexterna var så långt ifrån vad som hände under våra dagar att det inte kunde räknas som en dokumentation och således förtjänade att bli raderad? Ni följer inte ens era egna regler!

Så som jag har tolkat saken, så går ni efter samma system som många andra har gjort i sina försök att kasta smuts på oss. Det går ut på att man måste lämna ut sig själv inför allmän beskådan innan man får säga vad man tycker. Och det tycker jag är in i helvete fel.

Tack själv.






Kommentarer
Postat av: Anonym

skit i bdb , fortsätt bara med bloggen ;)

2009-08-11 @ 10:43:27
Postat av: SenapsKungen

Önskar fan jag var lika rapp i käften som dig/er.

2009-08-11 @ 11:35:04
Postat av: emil

så rätt av dig

2009-08-11 @ 13:21:51
Postat av: alexandra

Fan va rätt (;

2009-08-11 @ 13:28:55
Postat av: Nisse

Använd facebook istället, där lär ni spridas till fler, utan att pjsarna som är fast i bilddagboken stör.

2009-08-11 @ 13:49:41
Postat av: negerN

håller med ovan, satsa mer på bloggen istället!

2009-08-12 @ 15:33:39
Postat av: veenividivici

du är min idol ! kan inte mer än hålla med senapen :D

2009-08-12 @ 21:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0